31 Ağustos 2011 Çarşamba

Banka Hesabi

Banka hesabi icin eve ne yakin banka olan NatWest'i sectim. Yeni is kuranlar icin "Business Account" acma ve yardimci olma gibi guzel birkac ozelligin de bunda etkisi oldu. Internetten basvurumu tamamladim, birkac gun icinde bana bir zarf geldi kimlik ve adres bilgilerime dair kanitlari subeye goturmem veya postalamam icin bir kagit cikti icinden.Kimlik kaniti olarak pasaportu kabul ettiler. adres kaniti olarak ya council tax belgesi ya da utility (elektrik gaz su telefon) faturalarindan birisi olacak diyordu kagitta. Benim emlakci biraz salak oldugu icin council tax ve utility lere soyadimi yanlis yazip gondermis. Bir tek telefon faturasi dogru o da online geldigi ve ben print ettigim icin kabul konusunda sorunla baslamis olduk banka islemlerine. Neyse ki yanlis yazilmis faturalar, dogru yazilmis ama online bir telefon faturasi ve postadan gelen ve telefonumun baglanmasi ile ilgili islemlerin yazdigi BT belgesinin hepsini bir araya getirip kanit olarak kabul ettiler. O gun ogleden sonra hesap numarami bildiren bir telefon aldim bankadan. Sonrasinda bir kac gun ucunde Debit Card"imin gelecei ve gelince bankaya gelmem halinde internet hesabimin acilacagi ve business account ile ilgili islemlere baslayabileceklerini soylediler.

Bankadan cikar cikmaz council'in yolunu tuttum. Bu soyadini degistirmezsem baska konularda da ayak bagi olacak diye dusundum. Turkiye"de devlet dairesine yolum dustugunde icim daralir ama burada bu isler cok rahat. Hemen bir sira numarasi verdiler, 2 dakika icinde bir memur benimle ilgilenmeye basladi. Ozur dileyip bir kagida dogrusunu yazmami istedi. Yazdim verdim ve islem bitti. Ne ikametgah ne nufus cuzdan sureti ne de muhtardan kagit istediler.

Telefonun ilk faturasini odeme zamani gelmisti faturanin arkasinda PayPoint den odeyebilirsin diye bir ibare vardi. Faturanin barkodlu olan tarafini alip her 100 metrede bir olan PayPoint'e goturuyorsunuz ki bana en yakini co-operative denen bir market, kasiyer barkodu okuyup tahsil ediyor. Islem tamam.

Bir de TV Lisansini odemem gerekiyordu bir kerede oderseniz £145.50 gibi bir rakam. Aylik 3 aylik haftalik gibi secenekler var ama hep Debit Card ile odemeye cikiyor isin ucu benim de kartim gelmedigi icin  mecburen bir kerede kredi karti ile odedim. Internetten www.tvlicensing.co.uk adresine girip odemenizi yapabiliyorsunuz.

Diger odemeler geldikce anlatirim simdilerde is ile ilgili islemler uzerine calisiyorum. Bakalim ne cikacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder