14 Ocak 2015 Çarşamba

Is Degistirme

Eveeet artik Ankara Anlasmasi vizesinin 4. yilini bitirmeye dogru ilerliyoruz. Basvurudan once herseyin mukemmel gozukmesi icin son bir hamle daha lazimdi. son 2-3 ay icinde yaptigim girisimlerle onu da hallettik sanirim.

3 senedir ayni sirkette "Rolling Contract" ile calismak oldukca sorgulanasi bir durum. Sonucta 3 sene olunca akla "maasli calisildigi",  "kontrat kosullari", "calisma kosullari" gibi bir takim sorular geliyor. Simdi yeni bir kontrata gecmek bircok acidan cok iyi ve avantajli bir konu.

Hala sabit bir iste calisamadigim icin bir yan yol olarak kontratli is secenegini degerlendirmek zorundaydim. Tabi bu onumuzdeki "unlimited leave to remain" vizesini alabilirsem  statum komple degisecek.

Ancak her zamanki gibi durum biraz karisik.

CV Hazirlarma

Oncelikle CV nizin nasil yazilmasi gerektiginden baslayalim. Cunku CV yi degistirir degistirmez birden bire teklif yagmaya basladi. Bu tesaduf de olabilir ancak bence dusuk bir ihtimal.

CV de Turkiyedeki klasik format hic bir ise yaramiyor. Yani okudugunuz okullar ve yillari, calistiginiz isler ve yillari, aldiginiz kurslar ve yillari gibi birsey yaparsaniz neredeyse %100 cope gidiyor. Burada mantik biraz farkli.
Soyle ki;

Baslangicta cok az bir kisisel bilgi veriyorsunuz. isim soyad tel semt falan gibi..

Sonra kendinizi nasil tanimladiginiz var. 2-3 cumle ile kendi reklam sloganinizi yaziyorsunuz
Sonra isinizde nelere hakim oldugunuzun kisa bir ozeti var. Yani uzmanlik alanlariniz.
Sonra detayli olarak hangi islerde calistiginiz, o islerdeki gorevleriniz ve elde ettiginiz tecrubeler ile nokta atisi ile ozellikle bu iste hangi konuda buyuk bir basari sagladiginizi yaziyorsunuz. (iste kilit nokta burasi)
Sonra en son mezun oldugunuz okulu yaziyorsunuz.
Sonra da hobilerinizi ve nasil vakit gecirmekten hoslandiginizi yaziyorsunuz. ve sandiginizin aksine bu bolum inanilmaz onemli.

Araci kurumlara kayit olma

CV den sonra ikinci asama kontratli isler ile ilgili dogru adamlara ulasabilmek. Malesef cok ciddi zaman alan bir konu. Cunku CV nizi internetteki sitelere biraktiginiz anda siz kontratli calismak istediginizi belirtmis olmaniza ragmen her gun 4-5 telefon aliyorsunuz ve hepsi sabit iste calismayi dusunmez misiniz diye soruyor.

Bu arada eger buraya gelip de yazilimci olarak kontratli is ariyorsaniz benimle temasa gecin.. Cunku size dogru noktalara ulasmanizda 6-7 ay zaman kazandirabilirim. Diger is kollari hakkinda hicbir bilgim yok yalniz.

Gorusmeye gitme 

Oncelikle ozellikle benim gibi programci iseniz sakin ceket kravat gitmeyin. Bir sekilde olumsuz etkiliyor. Gomlek sueter ve kot pantalonla gittim ama sinekkaydi trasliydim. Yani rahatim ama duzenli ve ise saygiliyim imajini takindim. 

Is gorusmesine gittigimde konu bana hayli basit geldigi icin cok rahat gecti. is ile ilgili sorular soruldu ve bir mesleki test yapildi.

Ertesi gun araci sirket arayip kabul edildigimi ve Job Skills ve Personality acisindan cok begenildigimi soyledi. Bakin bu araci kurumun sizi degerlendirmesi icin de cok onemli bir kriter. Bir sonraki is basvurusunda ise yariyor.

Kontrat asamasi

Sonra sirket yapisinin degisimi soz konusu oldu. Ben buraya geldigimden beri Sole Trader denen sahis sirketi formatindaydim. Aslinda su andaki kontratim da bu tarz bir sirket yapisinda olmami istiyordu. Ancak yeni basvurdugum yer, daha dogrusu araci sirket limited sirket olmami sart kostu.

Bu sorunu astiktan sonra kontrat dijital olarak imzalanacak.

Muhasebe ve Vize acisindan degerlendirme

Neyse ki inanilmaz hizla yapilabilen bir islem bu. Muhasebeci ile 11 de gorustuk ayni gun icinde sicil numarasini verebilecek duruma gelindi. (Internet uzerinden kendiniz de yapabilirsiniz)

Bu durumun vize acisindan bir risk olmadigini da simdiye kadar vize konusunda birlikte calistigim Gok Immigration Services Deniz Gok e  teyid ettirdim. Sadece Home Office'e bir yazi ile bu durumu bildirmenin iyi olacagini soyledi.

Onceki kontrati sonlandirma

Simdiki isime verecegim "Notice" "ihbarname" yi de hazirladim. Cunku mevcut kontratimda bir hafta onceden ihbarda bulunmak sarti ile kontratin sonlandirilabilecegi yaziyordu.

Musadenizle simdi yapacagim konusmayi hazirlayip 3 senemi verdigim bu isten ayrilmaya gidiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder