23 Ocak 2015 Cuma

Isin Ciddiyeti

Ben mi hayati fazla ciddiye aliyorum, yoksa insanlar mi cok rahat bilemiyorum ama kesinlikle Diger insanlarla farkli dusundugum bir nokta var.

Ben basindan beri Ingiltere'ye yerlesme konusunu ciddiye aldim. Bu konu benim icin hic bir zaman bir macera olmadi. "Olmazsa donerim" diyemedim. Bu yuzden de cok ciddi arastirmalar yaptim, bulabildigim her seyi okudum, kutuphanelere uye olup istatistiklere kadar inceledim. Basvuru surecinde de her turlu dokumani sahtekarliga kacmadan en dogru ve duzgun haliyle biraraya getirdim.

Is plani hazirlama safhasinda bir suru sablon buldum kendim hazirlamaya calistim. Sonra dikkate almadigim bir noktadan gol yememek icin bunun bir profesyonele hazirlatilmasi gerektigine karar verdim. Ha ne olurdu en fazla, Reddilirdim ve bir muddet sonra daha basvururdum belki. Bu bana zaman para ve emek kaybettirirdi

Ayni sekilde uzatmada da okuyup okudugumu anlayarak basvuruyu kendim hazirlayabilirdim ama boyle yapsaydim belki de reddedilecektim. Cunku o esnada danismanimin bir uyarisi uzerine elimdeki bir kontrati basvurudan geri cektim. Bu kontrattaki bazi maddelerin hem red hem de sonrasinda acabilecegim bir davada alehime delil olabilecegini ogrendim.

Bunlari neden mi yaziyorum? Ankara anlasmasi ile ilgili birkac forum gezdim de insanlarin rahatliklarina hayret ettim ondan.

"Kendin hazirla kendin basvur",
"Danismana gerek yok"
"Danisman kullandim ama sonrasinda sorularima cevap alamadim o yuzden sen kullanma"
"Nasil olsa verecekler vizeyi cok takma"

Ben her soyledigimin negatif bir etkisi olabilir mi, vebal altinda kalir miyim diye kili kirk yararak bu blogu yaziyorum. Insanlardaki bu vurdumduymaz tavir karsisinda kendimden suphe etmeye basladim.

Ben bu kadar rahat davranamam. Nasil olsa 4 senedir buradayim, cocuk da var, "indefinite" i tabi ki verecekler seklinde bakamiyorum. Evet belki %95 verecekler.. Ama o %5 vermeme durumu benim kumar oynayabilecegim bir alan degil.

Herkesin bir isi var. Herkes bir veya birkac konuda uzman. Benim isim bilgisayar. Elbette baska konulari da biliyorum ama bu beni o meslegi yapabilecek uzmanliga getirmiyor. Ben gerek yasadiklarimdan gerek okuduklarimdan gerek arastirdiklarimdan Ankara anlasmasi ve basvuru sureclerini gayet iyi biliyorum ama ya kacirdigim bir nokta varsa, ya uygulamada bilmedigim bir nokta varsa demekten kendimi alamadigim icin bu surecte bir profesyonelden destek aliyorum.

Bu konuda profesyonelim diyerek insanlarin umutlari ile oynayarak para carpan ve ortadan kaybolan cok insan oldugunun da farkindayim. Size tavsiyem herseyi cok iyi okuyun ve cok dikkatli kararlar verin.

Herkesin kendi bilecegi bir is tabi, Sonucta herkes kendi hayatindan ve kararlarindan sorumlu. Sadece hayati uzerine yazi tura atan birine "kesin yazi gelecek sen beni dinle" diyebilmek buyuk olay. Gelirse ben demedim mi demek guzel ama ya gelmezse ?


3 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Koray. Elimden geleni yapmaya calisiyorum

      Sil
    2. ben tesekkur ederim abicim sen elinden gelenin fazlasini yapiyorsun

      Sil