8 Eylül 2017 Cuma

Mobilya Almak

Simdiye kadar ne olacagimiz belli olmadigindan, konu mobilya olunca hep "idare edecek" mobilyalara yonelmistim. Ilk evden baslayarak "vizeyi uzatamazsak" ne yapariz bu mobilyalari diye gidip IKEA veya sandik odasinin buradaki muadili olan yerlerden "eh iste isimizi gorsun de" tarzi seyler almistim. Onlardan alisveris yapmak aslinda kolay. Cunku pahali degiller ve zaten ellerindeki mali sattiklarindan o gun veya ertesi gun teslim ediyorlar bitip gidiyor.

Ancak simdi ev isi de hallolunca biraz daha duzgun birseyler alalim dedik. Boylece mobilyanin "biraz daha duzgunu" ile ilgili sorunlari da gormus olduk.

Bir kere teslim sureleri inanilmaz. En az 3 hafta, ortalama 5 hafta, rekor olarak 9 hafta gibi sureler ile karsilastik. Adamlar bunun uzun bir sure olmadigina o kadar eminler ki "Hic merak etmeyin biz hizla, 3 haftada teslim ederiz" diye ovunuyorlar. Ortalama olarak bir Ferrari yapilabilecek surede koltuk yapiyorlar ve bu onlara cok normal geliyor.

Fiyatlar konusunda da Ferrari ile yarisirlar. Bir uclu koltuk ile bir tekli koltuk neredeyse ayni fiyata yani hesaplamada Ortak Katlarin En Buyugu ilkesini kullanmislar. Bazilarinda finans secenegi var ve size kredi kullandirip 0 faizle 4 yila kadar vade yapabiliyorlar. Burada kredi karti pek yaygin olmadigi icin kredi kartina taksit diye birsey yok. Olsa da benim kredi kartim yok. Turkiye'deyken yasadigimiz o bitmeyen borc sarmalindan sonra almayi da dusunmuyorum. Boyle biraz pesin biraz kredi ile mobilya isini halletmeye calisacagiz bakalim.

Perde konusu bambaska bir alem. Mahalle arasi bir perdeci gorduk. Yazik iceride bos bos oturuyor diye gecirdim icimden. Girdik ve basit bir perde icin konusmaya basladik. Adam olcu almak icin 2 hafta sonrasinda da teslim icin 3 hafta daha sure verdi. Zaman ile ilgili bir anlasmazligimiz oldugu acik. Basit bir stor icin 5 hafta... Iceride iPad'de oyun oynayarak vakit olduren bir adam icin cok enteresan bir yaklasim. Herhalde zor bir level'da ve gecmeden perdelere elini bile surmek istemiyor.

Yok ben bu zaman konusuna hala alisamadim. Herhalde British'ler ölümsüz ve bizden sakliyorlar.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder