18 Eylül 2017 Pazartesi

Çöpler

Bu işin mantığını bir türlü anlayamadım.

Çöpleri toplasınlar diye para veriyoruz ancak çöpünüz, çöp kutusunun kapanmasını engelleyecek kadar doluysa toplamıyorlar.

Çöpleri ayrıştıralım diye kendilerini yırtıyorlar. Toplayan şirketler hem sizden para alıyor hem ayrıştırılmış çöpleri satarak para alıyor ama buna rağmen sizin fazla çöpünüzü almamak için yarışıyorlar.

Evden toplamadıkları fazla çöpler için Recycling Centre'lar kuruyorlar. Siz çöpünüzü ayaklarına kadar götürüp, onlar için ayrıştırıp işlerinin büyük kısmını yapıyorsunuzö ancak oraya da sadece binek arabası ile girmenize izin veriyorlar. Yani pikap ile çöpünüzü bu merkeze sokmaya kalkarsanız ya bir sürü ek para ödüyorsunuz ya da attırtmıyorlar.

Yeni ev için IKEA alışverişi yaparsanız herşeyi kendini kurmakla kalmıyor o kutuları da ortadan kaldırabilmek için ciddi bir efor harcıyorsunuz.

Diğer şirketler farklı mı derseniz. Pahalı sayılabilecek bir mobilya firmasından (Dwell) mobilya aldık adamlar kutusunda aynı ika gibi bıraktı gitti. O devasa ve kalın kutuların mukavvalarını ata ata bitiremiyorum. Resmen elişi dersi gibi kese biçe milimetre boşluk bırakmadan çöp kutusuna yerleştirdim ama onda biri anca sığdı. Evden eve nakliye çağırdım kutuları çöpe atsınlar diye adamlar "bizi oraya sokmazlar" diye almayı reddetiler. Araba ile götüreyim dedim 3 kutu 5 köpük anca sığdı.

Ayrıştırmayı ve recycle yapmayı teşvik mi ediyorlar cezalandırıyorlar mı anlayamadım gitti. Belediye ekstra çöp için belli bir para karşılığı randevu verip topluyor. Ama o da az değil. En iyisi peyderpey yavaş yavaş eriteceğiz bu yığını.



3 yorum: