9 Temmuz 2013 Salı

M.O.T. (Arac Muayenesi)

Bir baska deneme-yamulma hikayesi daha geliyor simdi.

Bu sefer arabanin M.O.T. (Arac Muayenesi zamani geldiginde icim daha bir ferahti. Netice itibariyla arabanin lastikleri yeni, bakimi yapilmis, herhangi bir sorunu olmamasinin verdigi rahatlikla burada yaygin servis zindirlerinden olan "National" in yolunu tuttum. Elimde de indirim kuponu ferah ferah girdim iceri ferah ferah teste soktuk arabayi. 1 saat sonra amcanin biri gecemedin diye geldi.

Sebepler adami cileden cikaracak cinsten. Bilen bilir fransiz arabalarinda bir muddet sonra gostergedeki Airbag isigi yanar. Bende de bu durum vardi. Ama yeni birsey degil aldigimda da yaniyordu. On koltugun altindan gecen kablo baglantilarinin zamanla gevsemesi veya oksitlenmesi ile olusan bir durum. Bu seneye kadar sorun olmazken bu sene yeni eklenen maddeler ile artik birincil seviyede sorun olmus. (Airbag'in olup olmamasi degil ha yanlis anlamayin gostergedeki isigin yanmasi sorun olmus)

Adama farzet ki bu arabada airbag yok dedim, adam zaten biz ona bakmiyoruz isigin yanmasina bakiyoruz dedi.

On cama tutturdugum vantuzlu telefon tutacagini bile muayeneden gecememe sebebi olarak yazmis. Lan oglum kazara elin degse dusuyor zaten o dedim, o zaman dusur de gel dedi.

On suspansiyon ile ilgili birsey vardi ki goremedigim icin ne kadar hakli onu bilmiyorum.


gostergedeki lambayi sondurmek basa bela bir konu. cok basit birsey olmasina ragmen maharetli bir oto elektrikci bulmak zor, kendim yapayim dedim cok dar bir alan ve alet olmadan cok zor erisilmesi. Arabayi hurdaya vereyim baska araba alayim dedim alacagim arabalarin da gostergelerinde isik yaniyor.

sonucta sunu anladim ki bu ulkede derhal tanisilmasi ve el altinda tutulmasi gereken adamlar listesinde Disci'den sonra mumkunse ingiliz olmayan M.O.T. yapabilen kafa dengi bir usta geliyor. Gecen seferki jamaikalinin ne dediginin %60 ini anlamasam da bu sorunu cozebilecegini ogrenmek yetti. Daha da o zincir servislere kolay kolay adim atmam.

Bu arada M.O.T. icin de Road Tax icin de 10 gun gec kaldim ama cezai bir durum yok. M.O.T. 30 Haziranda bitiyordu artik yenileme tarihim olan 10 Temmuzda bitiyor. ama road tax 10 gun gec odesem de tarih olarak kaymadi. Yani bittigi gun ceza yazacagim diye kimse basinda beklemiyormus.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder