29 Temmuz 2013 Pazartesi

Bisiklet Aliyorum

Ingiltere genel anlamda bisiklete binmeyi sevenler icin aslinda oldukca uygun bir ulke. Pek yokus yok, genelde sehir ici olsun yan yollar olsun bisiklet icin ayrilmis seritler var. Araba ehliyeti alirken kafana yuz defa soktuklari "bisikletliye dikkat et, yolda bisikletli varsa aciktan gec, gecemiyorsan arkasinda bekle" tarzi onlemler de dikkate alindiginda trafikte olmak da cogu zaman son derece guvenli.
Satin aldigim model bu iste

Universite yillarinda bir yaris bisikletim vardi ve 4 sene boyunca her yere onunla gider gelirdim. (Mersin'de okumanin faydasi) O yillarda bisiklet benim icin arabadan daha onemliydi. Surekli binmenin verdigi bir spor yapma hissi, egzersiz ve guclenen bacak kaslari sayesinde oldukca yuksek suratlerde kullandigimi ve uzun mesafelere gittigimi bilirim.

Is hayati baslayip da istanbul'a geldigimde otomatikman bisiklet de annemlerin yazliginda paslanmaya birakilmisti. Seneler sonra hafta sonlari egzersiz icin istanbul'da bir bisiklet almaya kalktigimda ise yaris bisikletlerinin artik alinmaz boyutlarda pahali oldugunu farketmis ve mecburen bir mountain bike almistim. 2-3 hafta sonundan sonra da bir daha kullanmadim. Mountain bike kullanmak bisiklet kullanmanin zevkini vermiyor.  Ikisini de kullaninca farki net olarak goruyorsunuz. Mountain bike traktor kullanmaya benzerken yaris bisikleti kullanmak adeta bir ferrari gibi.

Buraya geldigimden beri egzersiz icin bir firsat bulmaya calisiyorum. Daha dogrusu yapmaktan keyif alacagim bir spor bulmam lazim yoksa kendimi bilirim en fazla 2-3 kereden sonra birakirim. Gecmisimi dusununce de benim tek sevdigim spor bisiklet.

Ingiltere ve bisiklet ilk bakista cok aptalca duruyor. Cunku surekli yagmur yagan bir ulkede verimsiz gibi duruyor. Ancak bir muddet sonra yagmurun hayatinizi etkilemesine izin vermemeniz gerektigini aksi takdirde hic birsey yapamayacaginizi idrak ediyorsunuz.

Burada bisiklet fiyatlari cok degisken, iyi bir yaris bisikleti 2.el luks bir arabadan daha fazla olabiliyor. Ama her zamanki gibi aradiginizda alinabilir fiyatlarda makul birseyler de bulunabiliyor. Nitekim birkac gunluk bir aramadan sonra fiyatta ve kalitede fena olmayan bir noktaya geldim. Bu arada yaris bisikletini ararken "Road bike" diye aramanizda fayda var.) Once bisiklet satan magazalarda f(iyatlara baktim. Halfords gibi magazalarda en ucuz yaris bisikleti £200 iken daha kucuk magazalar daha iyi markalara veya kendi toplama modellerine yoneldiginden £500 un altinda yaris bisikleti bulamadim.

Ebay de ikinci el bisikletlere baktigimda da durum pek parlak degildi. 2. el bisikletler bile acik artirmalarda £130 civarina gidiyor hem de en az 20 senelik modeller.

Boyle olunca google'a geri donup aramalara buradaki zincir spor magazlarindan sportsdirect i buldum. orada en ucuz yaris bisikleti £129 du ama kendin monte edeceksin. Kendin monte etmedigin en ucuz bisikleti £165 e bulunca olmadi £35 a birisine monte ettiririm diye dusunerek bunu almaya karar verdim.

Simdi size burada yasarken hayatinizi kolaylastiracak bir konudan bahsedeyim yeri gelmisken. Bir internet sitesinden alisveris yaparken odeme kismina geldiginizde "voucher code", "discount code" gibi bir bolum gorurseniz bende yok nasil olsa diye pas gecmeyin. google'da magazanin adi ve voucher code diye arayin sonuclarin icinde isinize yarayan bir kod bulmaniz kuvvetle muhtemel. Mesela ben bunda %10 indirim kodu buldum ve havadan bir %10 indirim kazandim.

Simdi siparisimin gelmesini bekliyorum. Ondan sonra size Ingiltere'de bisiklet kullanma ile ilgili tecrubelerimi de aktaririm. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder