11 Temmuz 2012 Çarşamba

Araba Sigortasi

Bu ulkede bazen cok sacma seyler olabiliyor.
Gecen sene arabayi £950 a alip  £ 3000 den baslayan sigorta fiyatlarini binbir takla ile Turkiyedeki hasarsizlik indirimini de saydirarak £916 a indirerek sigorta yaptirmistim. Gecen sene Agustos yazilarina bakarsaniz gorursunuz. 
Sigortayi  yaparken bana Turkiye hasarsizliklarinin bir sene sonra UK hasarsizligi olacagini falan da soylemislerdi. Tabi gecen sene Turk ehliyeti ile yaptirdigim sigortada tecrube 22 seneydi. Bu sene UK ehliyeti ni secip tecrube olarak 1 aydan kisa bir zaman gosterince fiyatlar yine cildirdi. Hatta bir cok online sigorta karsilastirma sitesi hata oldugunda israr ediyor. Ehliyeti alali 1 ay olan adam 10 sene hasarsizlik var diyemez diyorlar. Ilerlemiyor sistem.

Kendi acentami aradim bir sure hesap yaptiktan sonra bana £1800 fiyat verdiler. Delirdiniz mi dedim direk ?
bir sene once 900 verip hasarsiz gecen bir seneden sonra 1800 olur mu dedim ? Karsimdaki "Sorry" diyor ama fiyat degismiyor.

Bu sefer gocompare.com a girip bilgileri doldurunca £850 den baslayan rakamlara ulastim. Sadece hasarsizligini ispatlamani isteyebiliriz dediler. Eger isterlerse is guc yok onun pesinde kosmaya baslayacagim. Bakalim sayacaklar mi o da ayri konu. Gecen sene hasarsizligin UK hasarsizligi olacagini soylemislerdi ama guvenemiyorum. Eski sigorta sirketine bir mesaj atip hasarsizligimi ispatlamak icin bir mektup gondermelerini istedim. Hala cevap yok.

Yani illa cetrefilli islerle ugrasacagiz. Ehliyetim 1 aylik ama 10 yillik hasarsizligim var. bunun son 1 yili ingiltere ondan oncesi Turkiye ve bu durumu izah etmem gerekiyor. Izah da yetmeyecek ispat etmem lazim. Ispat icin Turkiyedeki sigorta sirketinden aldigim yaziyi gosterebilirim ama zaten gecen sene sadece 1 tek yer kabul etmisti o yaziyi. Offffffffff daraldim. Ha bu arada hala vizeden de ses seda yok. Bana don mu diyecek kal mi diyecekler belli degil. Oyle arada derede bir durum ki. Evin kontrati bitti ama senelik uzatma yapamiyorum, cep telefonu icin kontrat bile imzalayamiyorum bile bile yuksek tarifede kalmaya devam ediyorum.

Amaan neyse dua edelim de hersey yolunda gitsin bari..

Dip Not : Eger Turkiyedeki hasarsizlik indirimini bu ulkede gecirebileceginiz bir sigorta bulursaniz buradaki sigrta sirketinden sigorta suresinin bittigi senenin sonunda hasarsizliginiza dair bir yazi isteyin. Elinizde bu kanitin bulunmasi cok seyi degistirebiliyor.






3 yorum:

  1. selamlar londra da bildiginiz türk ehliyetine sigorta yapan şirketlerin websitesini paylaşırmısınız ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostum tum firmalar eger ilk seneniz ise Turk ehliyetine sigorta yapiyorlar. Sonraki senelerde yasal olarak ingiliz ehliyeti almak zorundasiniz zaten

      Sil