28 Haziran 2012 Perşembe

M.O.T. & Road Tax

Burada araba satin almak gercekten cok ucuz ama arabayi aldiktan sonraki masraflar genelde arabadan bir kac kat fazlaya patliyor.

Ben arabayi £950 ye aldim ornegin. Ama sadece sigortasina £1300 odemistim. (Bkz onceki yazilar) Simdi arabanin M.O.T. zamani geldi. Yani arac muayenesi. Bu muayene egzost emisyonunu da iceriyor. Son derece onemli cunku M.O.T. olmadan Road Tax da odenemiyor. Boylece on camdaki puldan ceza yemek an meselesi haline geliyor. Benim gozume carptigi kadariyla arabanin en azindan bir lastigi kabakti ki bu hem M.O.T. almama engel hem de yakalaninca cezasi olan bir konu. O yuzden biraz arastirma ile lastik fiyatlarini inceledim once. Marka ve iyi lastikler £70 den basliyor. adini sanini duymadiklariniz ise £50 civarinda. Buna servis ve M.O.T. eklenince en az £400 masraf cikiyor ki bu da mahalle arasi tamircilerde. Boyle olunca dusunuyorsunuz haliyle arabayi hurdaciya satsam servis ucretini uzerine koysam baska bir araba alabilirim diye. Cunku 6 aylik M.O.T.  de £118 yok pahasina arabayi da £400e satsam arabayi aldigim rakama geliyorum zaten.

Ben bunlari dusunurken bir de saga sola sorayim bakalim ne yapabilirim dedim. Kullanilmis lastik fikri cikti ortaya. Az asinmis kullanilmis bir lastigi £20 a buldum. Sadece asinmis olan bir tanesini degistirdim. Stepneyi tamir ettirdim, Fren balatalari da bitikti acmisken onlari da degistirdim Pakistanli tamirciye brother falan diyerek £67 a ciktim. M.O.T. icin de £40 istedi. Tanidigi baska bir pakistanliya goturecekmis. Kendi deyimiyle "White men are so picky brother" mis. 


Sonra bir ara yagini degistiririm. Zaten yag ve yag filtresi ile bujiler kaldi servislik. Ona da bir cozum buluruz sonra hele bir vize gelsin de. 


Arabayi goturdu 2-3 saat sonra getirdi "I'm sorry brother I 've bad news for you" diye geldi. 2 maddeden M.O.T. alamamisim. El freni fazla yukari kalkiyormus ve Normal fren basip basili tutuldugunda asagi fazla iniyormus. Bunlari yaptirinca vereceklermis. Neyse Cumartesi goturuyorum brother'a hallederiz sorun degil diyor. "Today is so busy Masallah" diye bugun birakma bosuna sinyali veriyor bir de. M.O.T. den gecemeyince 10 gun icinde ucretsiz veya dusuk bir ucretle teste tekrar girme sansi var. 


Kisacasi simdilik bence 150 ye bitecek bu servis lastik ve M.O.T. isleri. Ondan sonra satarsam da 12 aylik M.O.T. si var diye fiyati aldigim rakama yakin bir noktaya cekebilirim. 


Bu arada Turk'lerin serbest meslek olarak genelde restoran ve take away isine girmeleri kotu bir yerde. Boyle baska konularda yardimci olabilecek birileri olmuyor. Mecburen 2. en iyi alternatif olan Pakistanlilara yoneliyorsunuz. Ilginc bir saygi ve cekinme var onlarda. Turk'um deyince yuzlerinden okuyabiliyorsunuz bunu. Sanki bir aile buyugunu gormus gibi oluyorlar. Musluman olduguna emin oldugunuz boyle gruplara "brother" diye yaklasirsaniz kesinlikle daha sicak karsilandiginiz da muhakkak. Bir nevi parola gibi bu kelime. 


Yeni birseyler oldugunda gorusmek uzere


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder