29 Kasım 2010 Pazartesi

Veee Action

Buraya kadar plan proje hayal gerçek derken artık nihayet harekete geçtik.
10/09/2010 - İngiltere için referans olacak ilk web sitesini yaptım ve bugün itibarıyla online
22/09/2010 - Pasaport harç ve defter paralarını yatırdım 
23/09/2010 - Pasaport yenilemek için randevu almadan başvurmaya kalktık ve dönüp randevu aldık.Civardaki ilçe emniyet müdürlükleri arasında. en erken ayın 30'una bulabildim www.epasaport.gov.tr adresinden randevu alınıyor ama siteyi yapan arkadaş kendisi hiç kullanmadı herhalde. İlçe seçip, bir sürü bilgi girdikten sonra randevu alınabilecek gün ve saatler çıkıyor. Bakıyorsunuz orası çok geç bir güne veriyor değil mi başka bir ilçeye bakmak için herşeye baştan başlıyorsunuz. Devlet'in bilgi işlem anlayışı harika.
30/09/2010 - Pasaport yenilemek için bu sefer randevulu olarak gittik (Pendik ilçe emniyet müdürlüğü)
Bu arada 5 yaşındaki kız için hem kız, hem anne, hem de baba hazır bulunmak zorunda. Anne veya baba dan biri olmazsa diğerinin noterden muvafakatname getirmesi gerekiyor. Ancak pasaport sistemi çöktüğü için başvuruyu alamadılar. Ancak bu arada kısa bir zaman için sistem geldiğinde bu sefer de bazı aklı evveller nüfustaki mahallenin adını değiştirdikleri için nüfus cüzdanınızı değiştirip gelin yoksa başvuruyu alamayız dediler. Hani e-devlet vardı, Kimlik numarasını verip bilgileri görüyorsun, fotoğraftaki ile beni karşılaştırabiliyorsun ama yine de yetmiyor nüfus cüzdanını değiştirmek şart. Bu arada pasaport için çekilen biyometrik fotoğraf ile vize için çekilen biyometrik fotoğrafların boyutları farklı. Foyoğrafçıya söylerseniz ikisi için birer takım baskı alıyor.
01/10/2010 - Nüfus'a gidip cüzdanları değiştirdik cüzdan başına 4.6 TL ödeniyor ve 2 fotoğraf lazım. Yarım saat sistemin dolmasını bekledik. (Ne demekse) sonra işlemlere başladılar. 2 fotoğraf ile eski nüfus cüzdanlarını veriyorsunuz 10 dakika içinde yeni cüzdan ile çıkıyorsunuz.
01/10/2010 - Tekrar pasaport için ilçe emniyet müdürlüğündeydik. Nihayet başvuru işlemi tamamlandı.
04/10/2010 - Pasaportlarımız geldi
04/10/2010 - İnternet üzerinden vize başvuru formunu doldurmaya başladım. (1 saati online başvuru linkini ararken geçti) Bizim epasaport.gov.tr'ye çamur atıyordum ama bu da aynı çıktı. koysana o linki en kabak yere. niye saklıyorsun. Tüm işlevin o link üzerinde halbuki ama ana sayfalarda menüde falan geçmiyor. Cinslik değil mi aha da link : http://www.ukvisas.gov.uk/en/applyonline/
05/10/2010 - Vize için formu doldurmaya devam. Bir tam gün sürmesini bekliyordum bu işin yaklaşık toplam 3 saat sürdü. bitti ve yine garip bir arayüz ile 3 kişi için toplu randevu almayı başardım. Bir nevi IQ testi yapıyorlar aslında .. zeka seviyesi belli bir seviyenin altindakiler gelmesin diyor adamlar. Şimdi 10 Ekim için randevu da tamam 170'er TL lik vize ücretini de Kredi kartından yatırdım. Evraklarımız ve dokümanlarımız da hazır.
08/10/2010 - Çalışmakta olduğum işten çıkarıldım. (zaten benim de istediğim birşeydi ama bir hafta sonra olması vize alırken işime yarayacaktı)
13/10/2010  - İngiltere turist (aile ziyareti) vizesi için 6 aylık başvurduk. tabi ki 3 kişilik çünkü çocuk da olsa vize ile girebiliyor.Bu arada vize tipi seçiminde Visit - General diye seçmiştim. çünkü yanında (6 Month Multiple Entry) yazıyordu, Family Visit in yanında sadece 6 Month yazıyordu. Acaba Family Visit multiple Entry olmuyor mu diye şüpheye düştüm. Bu konuda sitede herhangi bir bilgi de olmayınca general visit ile devam ettim. Evrak kayıt aşamasındaki görevli Family Visit ile General arasında kriter farkı olduğunu diğerini doldurmanın daha avantajlı olabileceğini söyledi. Manuel bir formu orada doldurduk. Bitmek bilmeyen sorulara birer kere daha cevap vermiş olduk. 5 Yaşındaki kızımızın parmak izleri de dahil hepimizin parmak izleri, yüzleri, fotoğrafları da alınınca başvuru tamamlandı.
19/10/2010 - Vizelerimiz geldi Nisan 2011'e kadar multiple (birden fazla giriş hakkı olan) vize vermişler. Bu da bir mihenk taşıydı ve geçildi.
13/11/2010 - Plana göre sondan bir önceki gidişimizi gerçekleştirdik. Market alışverişi, araba kiralama, trafikte araba sürme, kendi başımıza gezme, toplu taşıma, kontörlü telefon hattı alma vs gibi hayatın içinde denemeler yaptık. Fiyatlara biraz aşina olduk.
21/11/2010 - Türkiye'ye geri döndük.Bundan sonra artık sabit gelirler getirecek işlerin altyapıları üzerine çalışıp dönen bir para akışı sağlamaya çalışacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder