3 Ağustos 2015 Pazartesi

Gene 1 sene vize aldik

Zaten cok cok nadir oluyor denen ne varsa gelir beni bulur. Normalde Ankara anlasmasi icin vize sureleri 1 + 3 + indefinite vize ve 1 sene sonra da vatandaslik hakki idi. Ancak cok cok nadir de olsa 1 + 3 + 1 + indefinite  diye verildigi durumlardan bahsediliyordu. O kadar saglam bir dosya sundum ki bu ihtimalin beni bulmasi icin hic bir gerekce olmadigini dusunuyordum. Bugun vize evraklari geldi. Ve bilin bakalim ne diyor.
Evet +1 senelik bir Ankara anlasmasi vizesi daha aldim. Yani yine indefinite alamadik. Bu da seneye tekrar herseye yeniden baslayacagiz demektir. Bu vize neredeyse reddedilmek kadar kotu oldu aslinda. Tekrar basvurmak, tekrar butun o evraklari hazirlamak, tekrar para odemek bir yana seneye tekrar is ile ilgili olarak kontrat surelerini denk getirmek gibi garip bir sorunum olacak.

Benim tahminim o ki bu son secimlerden sonra bezdirip biktirip yabancilarin kendi istekleri ile geri gitmesini saglayacaklarina dair dedikodu dogru. Bu arada Avrupa birliginden cikma da referanduma girecek. Hukukcu degilim ama anladigima gore eger Ingiltere AB uyeliginden cekilirse Ankara Anlasmasi da duser. Cunku O anlasma AB ile Turkiye arasinda imzalanmis.  Gerci her halukarda bu ulke uzerinde yasal olarak 5 sene gecirmis olarak sanirim indefinite hakki elde etmis olacagim ama kanunlar degistirilmek icindir. Yani guvenemiyorum.

Bilmiyorum.... Gorecegiz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder