2 Temmuz 2015 Perşembe

Yine bekleyis yine stres

Sinirsiz oturma vizesi (Indefinite Leave to Remain) icin basvurali 2 ay oldu. Hala tek bir ses cikmadi. (ilk hafta bir biyometrik veri istemislerdi gerci) Tabi bizde de otomatikman olumsuz soylentilere kulak kabartmalar basladi. "Bizim bir tanidik Home Office'de calisiyor ona secimlerden sonra cok ince eleyip sik dokuyun ve mumkun oldugunca vize vermeyin" demisler diye soylentiler artik kulaktan kulaga gelmeye basladi. Eksik evrak var deyin vs deyin bir sekilde reddedin demisler guya. Aslinda gidisat ile ust uste koyunca dogru da olabilir ama bu konuda saglikli bilgi almak imkansiz.

Gidisat derken secimlerden sonra multeci konumundakilerin aldigi sosyal yardimlar kesildi. Egitim (Dil egitimi) icin saglanan katki kesildi. Biz bunlardan zaten yararlanmadigimiz icin etkilenmedik.

Vizenin verilmemesi icin herhangi bir sebep goremedigim icin verilmemesi yonunde pek bir endisem yok ancak gec verilmesi yonunde endiselerim var. Zamanlama hersey icin aslinda oldukca ilginc oldu. Simdiki kontratli isimi Ocak sonunda buldum. 6 aylik kontrat yaptigim icin simdiki kontratim Temmuz sonunda  bitecek. Yeni bir kontrata basvururken gecerli bir vize soracaklari icin yeni basvurulari vizeyi alana kadar yapamam. Yani Temmuz sonundan itibaren vize alis tarihindeki her gecikme is bakimindan kotu bir netice verecek. Kisaca cogunlukla evde oturacagim veya belki bir iki tane basit web sitesi isi falan alabilirim.

Simdi dusunuyorum da ya ben bu kontrati mesela Kasimda alsaydim. su anda issiz evde oturuyor olacaktim. Zamanalama cok ilginc bir sekilde olabilecek optimum zamanda olmus. Cunku muhtemelen Mart'ta da kalan vize zamani 6 aydan kucuk oldugu icin kontrat imzalayamayacaktim.

Neyse simdilik hala zamanim var ve neyseki maddi olarak eylul sonuna kadar bekleyebilecek durumdayim. Sonucta maksimum 6 ay icinde mutlaka cevap vermek zorundalar. Bu da en gec Ekim'e kadar cevap gelecek demektir.

Eger bu vizeyi alacak olursam vizenin basladigi tarihten itibaren 1 sene sonra vatandaslik hakki kazanacagim ve ertesi gun basvurup bu formalitelerden komple kurtulmayi hayal ediyorum. Artik bir suru formalite, bekleme, vize, ulkeye giris cikis, polis kaydi, home office gibi konularla ugrasmaktan biraz bunalmaya basladim. Ve ne olur ne olmaz diye sakladigim evraklar bir sandik dolusu olmaya basladi.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder