13 Nisan 2015 Pazartesi

Evrak hazirliklari

Deniz bey'in istedigi evraklari hazirlamakla gecen bir haftasonunun ardindan yorgun ama sona yaklasmis bir haftaya basladim. Listesini bir onceki post'ta yazmistim. 4 sene icinde evde her gelen kagidi klasifiye ederek klasorlere yerlestirmeme ragmen onlari tekrar bulup cikartmak ve duzgun bir sekilde gonderecegim koliye istiflemek ciddi bir zaman aldi.

Koli derken abarttigimi dusunmeyin. Gercekten koli ebatinda tuttu istenenler. Bir de hemen hemen hersey "paperless" oldugu icin internette muhtelif yerlerde duruyor. Kimisi mailimide kimisi login olup bakabilecegim bir adreste vs vs.

Mesela banka bana sirket hesabinin dokumunu posta ile gonderiyor ama kisisel olani istiyorsan internet subesine gir bak diyor. (Bu arada bankanin gonderdigi yarim A4 luk sacma gibi gorunen o kagitlar cok onemli. Sakin atmayin. )

Butun haftasonu boyunca saga sola login olup bu evraklari pdf halinde bilgisayara indirdim. Pazartesi ofise gelince de toplu halde hepsini bastirdim. Asagi yukari yarim top kagit harcadim. Buradan zamani hesaplarsiniz artik.

Bazi istenenler taa 4 sene once gonderilmis. Ben gonderildigi gunden sonra hic bakmadigim icin oyle birseyin varligini tamamen silmisim kafamdan. Mesela "National Insurance" kartlari. Evet numaralarimizi posta ile aldigimizi hatirliyorum ama bunlarin boyle kart ile geldigini tamamen unutmusum. Neyse ki hersey mutlaka dosyalandigi icin bulabildim.

Ilk dosyalamaya basladigimda kucuk klasorlerden vardi bir tane. ne gelse ust uste takiyordum. Sonra tasmaya baslayinca buyuge gectim. Sonra baktim is buyuyor konulara gore klasorleri boldum. Simdi evde "Oturdugum Evler", "Araba, Ehliyet", "Utility Bills", "Banka", "Saglik", "Es Cocuk", "Sirket", "Limited Sirket" gibi klasorlerim var. Belki %60i sacma sapan kagitlar ama atamiyorum ki. Neyin ne zaman istenecegi belli olmuyor. Mesela Esimin kolej odemeleri ile ilgili evraklar aradan 3-4 ay gectikten sonra aniden lazim oldu. Sistem ne kadar super olursa olsun insan hatasi olabiliyor ve bir gun "siz odemelerinizi yapmamissiniz hadi odeyin" diye odenmis birseyi isteyebiliyorlar. Simdi umarim bu vizeden sonra bir hayli kagit eleyebilirim. (ilk ankara anlasmasi vizesi icin Turkiye'den getirdigim elektrik faturalari bile duruyor hala)

Ha bunlarin tamamini ayrica bir de scan edip skydrive ile internete de koydum. isteyken birsey soran olursa acip bakabiliyorum. :) Iste biraz ipin ucunu kacirabiliyor bazen insan. 1-2 ay scan etmeyince, gelen evraklari hemen dosyalamayinca kaos olmasi an meselesi








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder