29 Ağustos 2019 Perşembe

Motosiklet Ehliyeti Almak - CBT

Bugun ikinci adimi da atip CBT (Compulsory Basic Training) icin gun aldim. Malum bu egitimi almadan pratik icin ne ders alinabiliyor ne de sinavina girilebiliyor. Yani 8 Eylul Pazar gunu saat 8.15 ile 17.30 arasi bu isle ugrasiyor olacagim. Ozel sirketler ve sahislar CBT kursunu duzenleyip belgesini verdikleri icin pazar gunune ayarlamak sorun olmadi. Biri olmazsa digeri pazar gunu ders veriyor. Kask, motor falan da onlar hallediyorlar. Siz sadece Ehliyetiniz (araba ehliyeti veya provisional licence) ile National Insurance numaranizi alip ustunuze kalin kot, mont, ve bot giyip oraya gidiyorsunuz. Kursun bana maliyeti £125 tuttu. Ancak farkli rakamlar bulmak mumkun yani bunun altini da ustunu de bulabilirsiniz. Mesela baska bir kurs hafta ici daha ucuz hafta sonu bundan daha pahali fiyat veriyordu.

Bu arada hala aklimda garaj sorununu nasil cozecegim varken dun ummadigim bir gelisme yasadim. Haydi gunluk kullanimlar icin sokakta birakalim ama 1 hafta 10 gun bir yere gidersek ne yapacagimizi bulamamistim kafamda. O yuzden de kapali bir garaj bulabilir miyimin derdine dusmustum. Council'a garaj icin basvuruda bulundum ama donen yok henuz. Zaten muhtemelen 4-5 sene sonra bir gun arayip yok diyecekler. Dun Rightmove'da laf olsun diye ararken eve cok yakin bir yerde aylik £75 a kiralik garaj buldum. Mucize gibi bir sey. Yarin onu gormeye gidiyorum. Eger guvenli bir yerdeyse ve girip cikmak cok sorun olmayacaksa buyuk ihtimalle tutacagim. Boylece arabayi oraya park edip motoru, motoru parkedip arabayi alarak bu konudaki en guvenli ve saglam sistemi oturtacagimi dusunuyorum. Evet biraz maliyet olacak ama baska da care yok gibi. Evi alirken hesapta hic motosiklet yoktu. O yuzden garaj hic onemli degildi.

CBT'ye girince detaylari sizinle paylasirim. Simdilik hoscakalin. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder