24 Şubat 2015 Salı

Gezdim Gordum - Edinburgh (2. tur)

Edinburgh Castle
Turkiye'den gelen misafirlerimiz Edinburgh'u gormeyi cok istedikleri icin bir hafta sonu gezisi ayarlayarak Cumartesi sabah erkenden yola ciktik.

Oteli onceden booking.com uzerinden ayarladim. Almond House Lodge isminde kucuk ucuz ve gordugumuz kadariyla temiz duzgun bir otel (geceligi 2 kisi kahvalti haric £47). Sehir merkezine yani kaleye google'a gore 17 dakika mesafede.

Oldukca yogun bir program soz konusu. Toplamda Cumartesi sabahindan pazar aksamina kadar suremiz vardi ve zaten bunun 4-5 saat gidis bir o kadar da donusu yolda gececek diye planlamistim.

Royal Mile
Sabah saat 5:30 da Manchester'dan hareket ettim M6 otobanina girdim. Tabi henuz hava karanlikti. Gunesin dogmasiyla tam anlamiyla gunluk guneslik ve buz gibi bir gun baslamis oldu. Yolda "Scenic Trail" denen tabelayi takip etmeye karar verdim. Belki kis diyedir ancak hic bir manzara gormeden yol bitti. Ustelik de virajli ve dar yollardan yavas yavas gitmis oldum.



Saat 10:30 gibi Edinburg'a girip, araba ile kisa bir sehir turunun ardindan Arabayi "Castle Terrace" denilen yerdeki NCP otoparkina biraktim (Posta kodu  EH1 2EW) Oradan kaleye giden dik yokus ve merdivenlerden tirmandik. Kale girisi adam basi £16, Sehir turu otobusleri £14. Aile biletleri var ama birden fazla cocuk varsa ise yariyorlar. yoksa pek birsey farketmiyor.

William Wallace
Bir suru tur otobusu vardi ve cogunlugu japon olmak uzere neredeyse her milletten turist gorduk. 21 subat olmasina ragmen turizm yapilabiliyor demek.

Royal Mile denen tarihi binalarla dolu yoldan ilerleyerek yolda katedral, sehir muzesi ne varsa gezdik. En ilginci binalarin arasindan gecit gibi acilmis dar ve kucuk yurume yollari. iclerinden gecince bambaska bir manzara sizi karsilayabiliyor.

Hava kararana kadar gezip otelimize gittik. Biraz dinlendikten sonra aksam yemegi icin Nando's aramaya koyulduk. Herkes tacuk sevince en guzel alternatif buydu.

Yemekten sonra arabayla bir gece turu atip gece hayatini gozlemledik. Oldukca guzel mekanlari ve hareketli bir nufusu olddugunu soyleyebilirim.

Katedral
Bizim cok hosumuza gitti. Ancak arabada cocuk olunca birakin arabadan inmeyi, fazladan 1 tur daha bile atamadik. Ama yine de gece Edinburgh'u gormek cok guzeldi.

Pazar sabahi kahvalti icin sehre indigimizde, gecen seferden bildigimiz ve Turk kahvaltisi alabilecegimiz Truva Cafe'ye gittik. Yine ayni sicakkanlilikla karsilandik. Cafe'de calisan Cuneyt Bulgar Turklerinden ve mukemmel bir istanbul Turkcesi ile konusuyor.

Yagmurlu bir gune boylece hazirlanmis olduk. Son olarak gormek istedigimiz National Museum' u da gezip yagmurun siddetini artirmasiyla donus yolculuguna gectik.

Kar ve yer yer tipi ile gecen bir yolculukla Manchester'a donduk. Ikinci kez bile gitmis olsak yine cok keyifli gectigini soyleyebilirim.


2 yorum:

  1. Ben ilk gittigimde bahar aylariydi dolasiyla her yer yemyesildi, ozellikle parklar muhtesemdi. Ikinci gidisim Subat ayina denk geldi ve acikcasi o yemyesil Edinburgh' yi goremeyince biraz hayalkirikligi yasamistim :)

    YanıtlaSil