20 Eylül 2010 Pazartesi

Neler bilir neler yapabilirim.

Bu yazımda kişisel olarak hangi konuları ne kadar yapabileceğimi anlatmaya çalışacağım.

Öncelikle bilgisayar programcısıyım. ki windows ve web tabanlı tüm projeleri gerçekleştirebilirim. .NET Framework, Visual basic, asp, javascript, XML, veri tabanları ve SQL socket programlama, server yazılımları (exchange, IIS, FTP server, Mail server vb) Office programları (ileri seviyede), işletim sistemleri ve Internet gibi konularda oldukça tecrübeliyim. Veri entegrasyonları, veri transferleri, iletişim gibi konularda tecrübem vardır. Dolayısıyla web veya windows ortamlarında rahatlıkla proje geliştirebilirim.

Otel ve Restoran işletmeciliği konusunu iyi bilirim. üzerinden uzun zaman geçmiş olsa da toplam 8 sene okul ve iki sene okul sonrası çalışma olmak üzere 10 senelik tecrübem var.

Bu anlattıklarım en iyi yapabileceğim işler ama bunların yanısıra sistem analizi yapmaktan ve ISO ile ilgili çalışmalarımdan gelen bir tecrübe ile hemen her konuyu çok hızlı öğrenip uygulamaya geçirebilirim.

Yani yapacağım işin çerçevesi aslında geniş. Ancak ilginç bir durum olarak elimde diplomam olan konu ile daha az haşır neşir olmuşum ama asıl mesleğim olan programcılıkta bırakın diplomayı sertifikam bile yok.

Türkiye'de uluslararası firmalarda Bilgi Teknolojileri Müdürlüğü de yaptım kendi işimi de yaptım. Kendi işimi yaparken sıkıştığım noktalarda web sitesi işleri yapıyordum. Bilhassa kompleks veya entegre web siteleri konusunda 80 sitelik bir tecrübe birikimim var. Intranet ve kurum içi portal dizaynları yaptım ve windows altında geliştirdiğim yarı paket programlar vardı. Kendi işimi kapattığımda ciddi bir referans sahibi bir şirket haline gelmiştim ancak düzenli gelir kalemlerindeki aylık bakım ücretleri, hosting ücretleri kriz yüzünden işi döndüremeyecek boyuta düşünce bırakmak zorunda kalmıştım.


Bu durumun neler sağlayacağını proje ve hayata geçme safhalarında göreceğiz.

2 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ben 25 yıllık Telecom mühendisi olarak Ankara Vizesi icin gecen hafta kendi hazırladığım is palnı ile evrakları teslim ettim. Buyuk bir ihtimalle kabul görecegime inanarak gidince neler bekliyor babından rastirma yaparken nlogunuzu yeni farkettim. Elinize saglik güzel bilgiler var. Geci ben Londra veya yakın civarda kalmak planim var ama ekonomik kosullar neyi gerektirise oyle de davranabilirim. Benim isin sizinkinde misliyle zor. Uzmanlik iyi ama yas 49 yeni emekli oldum ama universite mezunu, universite 2.sınf okuyan ve 11 yasinda 5.sinifta okuyan ve ev hanimi esim var. Kalabalik bir aile ve vize cikmasi halinde kucukluk ve esim icin yazın bağlı vizesi diğerleri için yaz tatili turistik vize dusunuyorum. Eger varsa onemli tavsiyeniz lutfen yazarsaniz cok memnun olurum. Esenlik ve selamlar. M.S.Sezer, sezer6266@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel tavsiye niteliginde birsey soylemek cok zor ama daha spesifik bir sorunuz olursa cevaplamaktan mutluluk duyarim.
      Saygilarimla

      Sil