7 Aralık 2016 Çarşamba

Ev almak

Eveeet geldik simdi de ev alma asamasina.
Bunca zamandir mortgage almak icin Credit Score'un yukselmesini beklemistim. Simdi Indefinite de aldigima  gore biraz yukselmis oldugunu tahmin edip ev almak icin harekete geceyim dedim.

Istanbuldaki dairemi satip parayi pound'a cevirerek oradaki kendi hesabimdan buradaki kisisel banka hesabima transfer ettim.
Dairenin satildigina dair elime ne gecerse topladim. Ola ki burada paranin kaynagini sorarlarsa diye elimde delil olmasina calistim. Yurtdisindan yuklu miktarda para girislerinde bazen maliye bunu ispatlamanizi isteyebiliyor. O yuzden de kendi hesabimdan gelmesine ozen gosterdim.

Simdi sira bir ev bulup bir de mortgage alabilecegim bir banka / sirket bulmaya geldi.

Ilk gozumuze kestirdigimiz eve bakmaya bu haftasonu gittik. Gittigimiz emlakcinin mortgage danismani ile once 2 saatlik bir toplanti yaptik. Sonucta size bir yol gostermesi acisindan mortgage'i etkileyen faktorleri soyle bir siralayayim dedim.

1 - Ortalama olarak yillik brut gelirinizin 4-4.5 kati civarinda bir kredi almaniz mumkun.
2 - Geri odeme donemleri 25 seneye kadar gidiyor.
3 - Vereceginiz pesinat ve cekeceginiz kredi oranlaniyor ve ortaya cikan bu oran sizin geri odemelerinizi (taksitlerinizi ve hatta cekebileceginiz miktari) degistiriyor.
4 - Vereceginiz pesinatin kaynagini ispatlayabiliyor olmaniz gerekiyor.

Ev satin alma surecinin 2 ay civarinda uzun soluklu bir islem oldugu yonunde on bir bilgi aldik. Evi bulup begeniyorsunuz, bir mortgage danismani buluyorsunuz. O size uygun bir mortgage buluyor. Mortgage'i aldiginiz banka evin degerini tespit ediyor, Bu arada eger bir tesvikten yararlaniyorsaniz mortgage danismani sizin icin onun basvurusunu da yapiyor. Alim satim ile ilgili bir avukat buluyorsunuz. Bunun da karsilastirmali en ucuz teklifi alabileceginiz siteleri mevcut. Oradan seciyorsunuz. Sizin avukatiniz (avukatsiz ev alinmiyor) Belediyeden o bolge hakkinda tetkiklerde bulunuyor, saticinin avukati ile sizinki karsilikli muzakereler yapiyorlar banka transferleri mortgagelar falan derken (umarim cok ugrastirmadan) ev sahibi olunabiliyor.

Simdilik sadece on gorusmeleri gerceklestiriyoruz. Bakalim nelerle karsilasacagiz.

Bu islemlerin sonunda satin alma konularini da kapsayan bir emlak sozlugu v2.0 yayinlayabilirim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder