8 Temmuz 2016 Cuma

Beklemek

Hala degisen birsey yok. Hala beklemedeyiz. Evraklari gondereli 2 aydan fazla oldu ama henuz bir ses cikmadi.

Benim gibi kontratli calisan birisi icin boyle uzun beklemeler aslinda cok riskli. Soyle ki; Mayis'ta vize bitti dolayisiyla eger ben Subat gibi bir kontrat almaya kalksam buyuk ihtimalle birakin 6 aylik kontratlari 3 aylik kontratlarda bile sorun cikacakti. Yeterli vize yok diye son anda bir puruz cikmasi isten bile degil.

Vize bittikten sonra zaten hangi kontrati almaya kalkarsam kalkayim vize resmen doldugu icin buyuk ihtimalle son asamada reddedilecektim.

Son iki vizedir dort ayak ustune dustugum tek nokta, tam bu yenileme donemlerinde mevcut kontratlarimin uzatilmasi ile ortada kalmaktan kurtuluyor olmam. Mesela bu sene mevcut kontrat bu ayin basinda bitti. Eee elimde gecerli vize de yok. Onu birakin ise baslarken soracaklari pasaport, sirket kaydi vs gibi hersey Home Office'de. Ben her ihtimale karsi elimdeki herseyi mutlaka scan edip sakliyorum ve istediklerinde scan edilmis kopyalari gonderiyorum ama bazen illa aslini gormek de isteyebiliyorlar.

Neyse bu ayin basindan itibaren gelen cok guzel kontratli isler vardi. Mevcut kontrattan aldigim paranin iki katini kazanabilme sansim vardi. Ayin sonuna kadar birkac gorusme yapip oyaladim. Kimbilir belki vizeyi alirsam en azindan hazirda birseyler olsun dedim. Baktim ki alamiyorum pacam tutusmaya basladi. Tam o sirada mevcut kontrati uzatma talebi gelince mecburen kabul ettim. Cunku uzatmalarda tekrar vize pasaport evrak vs istemiyorlar. (Neyse ki)

Yani Home Office vizeyi verirken gecikerek aslinda birtakim isleri kacirmama ve kazancimin dusmesine sebep oluyor. Yine de cok sukur ki acikta kalmadan bu viraji donebildik.

Beklemeye devam...

4 yorum:

  1. Temmuz ayı içinde ILR alacağınıza inanıyorum. İyi şanslar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim oyle olur. Tesekkurler.

      Sil
    2. Şimdi tekrar bakıyorum da, dediğim gibi olmuş Ali bey :)

      Sil
    3. Olmus gercekten :)

      Sil