16 Şubat 2012 Perşembe

Ehliyet

Bir sene Turk ehliyeti ile araba kullanabilirsiniz diye bir kanun var burada. Ancak uygulamada o bir senenin ne zaman basladigina dair polis de, mahkeme de, yetkililer de hemfikir degiller. Yani son gelisinizde mi basliyor, onceden geldikleriniz sayiliyor mu belli degil. Buradaki bir cok arkadasim beni alinabilecek bir trafik cezasina karsi uyardilar. Eger Turk ehliyeti ile ceza yersen, bu siradan trafik cezasi gibi islem gormuyormus. Sebebi de puan dusecekleri bir ehliyetin olmadigi icin is mahkemeye tasiniyor ve cezani orada oduyorsun diyorlar. Bu isin en kotu yani ise bundan sonraki vize basvurularinda herhangi bir suc islediniz ve mahkemeye ciktiniz mi sorusuna artik evet demek zorunda kalmaniz.

Bu yuzden zaten 1 sene de dolacagi icin ehliyete basvurdum. Bizden biraz farkli bir surecten gecildigi muhakkak. Once Provisional Licence denilen resimli banka karti seklinde bir ehliyet aliyorsunuz. Nasil mi ? Sadece internetten formu doldurup pasaportunuzla birlikte DVLA ya postaliyorsunuz, adresinize pasaportunuz ve ehliyetiniz geliyor. Sonra bu gecici ehliyeti alarak intrernetten parasini odeyip randevu alarak, teori testine giriyorsunuz. Kurallar ve Hazard Perception denen iki bolumden olusuyor. Bir kitap aldiginizda kurallar kismi hizla atlatilabiliyor. Ancak mesela ben Hazard Perception'da takildim. Biraz hazirliksiz yakalandim. Yolda giden bir arabanin on camindan cekilmis videolar var ve siz yoldaki durumlara bakarak mumkun oldugunca hizli bir sekilde tehlike olusabilecek durumlarda mouse'a tikliyorsunuz.1-2 puan farkla kacirdim yeterince hizli degilmisim. Halbuki ben gercek tehlikelerde basmak lazim tehlike olusturmayacak durumlarda basmamak  gerek diye dusunmustum. Ozellikle Turk kadinlarinin ehliyet sinavi icin yaygin tavsiyesi su ki sen mouse a surekli bas tehlike olsun olmasin bir yerine denk geliyor diyorlar. Eger fazla basmam limiti koymadilarsa haklilar.

Sonra bu teori testini gecip pratik teste giriyorsunuz. Turkiye'de ne kadar iyi olursaniz olun 1-2 saat ders alinmasi gerektigi yonunde tavsiyeler aldim. Cunku akliniza gelmeyecek noktalardan puan kirilabiliyormus. Bir arkadasim sonuna kadar mukemmel gecen sinavda kalinca sebebinin isikta dururken ondeki arabanin tekerlegini on camdan gorebilecek kadar geride durmadigi oldugunu ogrenmis. Bir baskasi yavas kullanmaktan alamamis. Bir digeri aynadan baktiktan sonra kafasini cevirip bakmadan yol kenarindan hareket etmesinden kaybetmis vs vs. Bu konularda tavsiye almak icin ders almakta fayda var.

Bu arada isterseniz teori testinin randevu formunu doldururken sorulari Turkce dinlemek istiyorum diye bir secimde bulunabiliyorsunuz. Zaten butun sinav bilgisayar basinda oldugu icin size bir tane kulaklik veriyorlar o kadar. Pratik sinavinda da istenildiginde bir tercuman verdiklerini ogrendim. Veya Turkce bilen bir tanidiginizi arabanin arkasina oturtabiliyormussunuz.

Bir de son bir not ehliyete basvururken otomatik mi duz vites mi oldugunu seciyorsunuz. Bu onemli bir nokta cunku duz vites ile ehliyete basvurursaniz otomatik de kullanabiliyorsunuz ancak otomatikden sinava girerseniz duz kullanamiyorsunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder