27 Şubat 2012 Pazartesi

Ehliyet 2

Teori testini gectim. Bu sefer Hazard Perception'da pek de cimri davranmadim. Her uzaktan gordugum yaya ya veya her arabayi gorusumde mouse'a tikladim. Teori bolumunde 2 soru hatayla, hazard perception'da da 6-7 puan kacirarak gectim. Teori testine her giris £31 bu arada

Simdi sira Pratik test'te. Tavsiyelere kulak verip birkac ders almanin faydali olacagina inandigim icin basladim kimden ders alabilecegimi arastirmaya. Bilindik kurslarin alayinin sayfasinda saat basi fiyatlar vs veriliyor ama konusunca 10 ders alman lazim falan gibi bir noktaya cikiyorlar. Sonucta bireysel olarak bir Driving Instructor ile konusup anlastim. 5 saat ders + 1 ders free + Sinavda arabasini kullanmam + benzin + sigorta icin £60 a anlastim. Hafta sonu ilk derse gelecek. Sonra da pratik test icin randevu alacagim. Ucreti hafta sonu veya hafta ici mesai sonrasi olursa £75 hafta ici mesai saatlerinde olursa  £62. Yani toplamda hepsini bir kerede gecseniz ve ders almazsaniz ehliyet size 31+62+50  =£143 cunku £50 provisional licence a veriyorsunuz. Bu rakama kitap ve ders alma vs de eklerseniz toplamda size £200 a falan patliyor.

Sinava kendi arabaniz ile girmeniz mumkun ama kasinmanin alemi yok. Cunku bir takim kosullari yerine getirmemis bir araba ile girerseniz kafadan kalip £62 u yakabiliyorsunuz. Eger girecekseniz arabanizda; O kocaman L harfi yapisik olacak, hicbir sorunu olmayacak, sigorta MOT vs tam olacak, gostergelerinizde hava yastigi gibi yanan birsey olmayacak. (fransiz arabalarinda ilk seneden sonra koltugun ileri geri hareketi ile bu isigin yandigini bilirsiniz herhalde) Lastik dis derinligi 1.6 mm den fazla olacak vs vs. Bunun yerine kurs arabasi ile girerseniz kafadan bunlardan kurtuluyorsunuz.

Pratik sinavda dikkat edilmesi / kacinilmasi gerekenler icin buraya bakabilirsiniz
http://www.driving-schools-directory.co.uk/practical-driving-test-tips.asp
Bir de pratik sinava girmeden once goster / anlat bolumunde sorulabilecek sorular icin buraya bakabilirsiniz
http://www.driving-test-success.com/showme_tellme/show_me_tell_me.html

Kisaca sinava gireceginiz arabayi da iyi tanimak lazim. Gecen gun bir BMW'de el freninin yerini 5 kisi bulamadik mesela. Boyle birseyin sinavda basiniza gelmemesi lazim. (hala da bilmiyorum nereye koyduklarini)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder