9 Ağustos 2019 Cuma

Trafik cezasi

Bugune kadar park ve bus lane (otobus yolu) ihlali yuzunden para cezasi gelmisti ama gecen haftalarda ilk defa radara yakalandigim icin puan dusulen bir ceza geldi. Hem de bilenler bilir Manchester Princess Road'da 30 mil olan limiti 40 mil ile gecerek aldim.

Zaten orasi onceden 40di ve gecen sene mi ne 30'a dusurulduydu.

Neyse ilk gelen yazida, su tarihte su nokrada su araba hiz yaparken goruntulendi. Arabayi siz mi kullaniyordunuz baskasi mi bize bildirin diye yaziyordu. Ekinde de hangi hiz limitini ne kadar astigina bagli olarak direk puan + para cezasi veya 1 kereye mahsus olarak puan dusmeden bir kursa katilmanin mumkun oldugunu anlatan birkagit vardi. Benim hizim ust limitin tam 1 mil altinda oldugundan bu secenek sunulacak diye anladim.

Neyse verdikleri formu "Evet o bendim" diye doldurup, imzaladiktan sonra gonderdikleri onceden odenmis zarfa koyup postaladim. 2 hafta icinde ikinci bir zarf geldi.

"Madem sensin, soyle bakalim 40 katir mi 40 satir mi?" diyorlardi. Yani istersen direk 3 puani duselim ve sen bize bi £100 atesle ya da istersen sectigin bir merkezde Kasim'a kadar bir egitim al ve egitim bedeli olan £85-£90 i atesle diyordu. Sectiginiz merkeze gore fiyatlar ve uygun tarihler degisiyor. Bu kurs opsiyonu secilirse bir sefere mahsus puan dusulmuyor ve 3 sene icinde bir daha boyle bir ceza gelirse kurs opsiyonu verilmiyormus. Ekim icinde haftasonuna denk gelen bir kurs buldum online basvurdum, parasini odedim. Simdi kursu bekliyorum Valla 5 saat ne anlatacaklar merak etmiyor da degilim.

Bilmeyenler icin Ehliyeti ilk aldiginizda 6 puaniniz oluyor, Sonra zamanla 12 puana cikiyorsunuz. Aldiginiz her puan cezasi 3 yilda siliniyor. 12 puani bitirince ehliyeti kaptiriyorsunuz. Suratinize bagli olarak radar cezalari 3 puandan basliyor, kirmizi isikta gecmek 3 puan falan yani bir yolculukta bir anda ehliyeti komple kaptirabilecek kadar hassas bir durum var. O yuzden mumkun oldugunca puan eksiltmemekte fayda var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder