17 Ağustos 2019 Cumartesi

Motosiklet Ehliyeti Almak

Yillardir hep "tehlikeli" dendigi icin uzak durdugum motosiklet mevzusuna artik girmenin zamani geldi diye dusunuyorum. Zira buradan daha guvenli bir ulke olmasa gerek.

Oncelikle otomobil ehliyetimin arkasindaki hangi araclari kullanabilecegime dair isaretlerin arasinda motosikleti gorunce once heyecanladim ama sonra yanindaki rakamlarin aciklamasina bakinca sadece "3 tekerlekli motosikletler ve mopedlere binebilir" yazdigini gordum.

Eh bu da benim hayalimdekinden biraz uzak oldugundan biraz daha arastirdim ve soyle oldugunu ogrendim.

Oncelikle araba . ehliyetinin teori testi motosiklet'te gecmiyor. Yani A sinifi ehliyet almak icin teoriyi tekrar gecmek gerekiyor. Araba ehliyetine benzer ancak aralara motosiklete ozel sorular da karistirilmis. Bakayim genel kulturle gecebilir miyim diye internette bir deneme testine girdim, sonuc basarisiz. Cunku icinde bazi seyleri akil yurutme ile bulamiyor insan. Ornegin bir motosikletin cekecegi romorkun maksimum boyu oyle kolay tahmin edilebilir bir sey degil. Zira bir motosikletin romork cekebilecegini bile ilk defa testte gordum.


O halde bir test hazirlik kitabi alarak ise baslayayim dedim. (biraz size de kalmis bir durum internette yeteri kadar test cozerseniz bir ihtimal sorularin %90'ini gormus olacaksinizdir. Bu arada test demisken 50 soruda 43 dogru cevaplamaniz gerek sonrasinda da Hazrd Perception denen bolum geliyor. Araba ile ayni mantikta.

Bunun yanisira CBT (Compulsory Basic Training) denen 6-7 saatlik kursu tamamlamaniz durumunda artik "L" isareti takarak maksimum 2 sene boyunca otobanlara cikmadan, kimseyi tasimadan, maksimum 125cc'lik bir motoru kullanabiliyorsunuz. 2 sene sonunda ya CBT'yi tekrarlayacaksiniz ya da sinavina girip ehliyeti alacaksiniz.

Eger araba ehliyetiniz de yoksa once provisional licence almak icin basvurmaniz sonra teori ve CBT isini halletmeniz lazim.

CBT'nin uzerine pratik test icin kendinizi hazir hissettiginizde basvurunuzu yapip sinava girebiliyorsunuz.

Maliyetlere gelince : teori testi giris ucreti £25, eger basarisiz olursaniz 3 is gunu sonra tekrar basvurup randevu alabiliyorsunuz. CBT bu konuda yetkilendirilmis ozel kurslardan alinabiliyor ve fiyati kurstan kursa degisiyor. Asagi yukari £80 ile £120 arasinda degisen rakamlar gordum.

Bu arada ben hic birine takilmadigim icin yazmadim ama her seviye modosiklet ehliyetinin bir yas limiti var. https://www.gov.uk/ride-motorcycle-moped/bike-categories-ages-and-licence-requirements buradan bakabilirsiniz.

Bu testler ve kurslar haftasonu alinabiliyor. Bazen ek bir ucret istiyorlar ama istemeyen de var.

Teori testini bugun gectim. Otomobil gibi 2 sene gecerli yani bu sure zarfinda normal ehliyeti almam gerekiyor. Test otomobilden farkli motosiklete ozel sorular iceriyor. 4 gun aksamlari yarim saat soru kitapcigina calisarak girdim ve gctim. Ama calismadan gecmenin imkani yok gibi. (Sanirim motosikletin arkasina takilacak romorkun maksimum genisligi icinize dogmuyordur)


CBT icin simdilik youtube izleyip ne ile karsilasacagimi anlamaya calisiyorum.  

2 yorum:

  1. Motosiklet fiyatları çok yükseldi ama yinede motosiklet bir tutkudur, motosiklet sevenlere selam olsun.

    YanıtlaSil
  2. Bende almak istiyorum

    YanıtlaSil