1 Ağustos 2016 Pazartesi

Indefinite Leave To Remain Alinca Neler Degisiyor

Bu haftasonu pasaportlarimiz vizeler ve tum o gonderdigimiz evraklar geldi. Neredeyse 1 tam gunu klasorlere tekrar yerlestirmek ile gecirdim. Bir daha kullanmayacaklarimi ama saklamam gerekenleri tek bir klasore ayirdim. Bir daha kullanmayacagim ve gerekmeyenleri cope ayirdim. Vergi vs icin belki lazim olabilecekleri bir baska yere koydum yani oldukca bunaltici bir isi tamamladim.
Farkettim de ne kadar cok seyi biriktirmisim ve neler yapmisim su son 5 sene icinde. Resmen her elime aldigim evrakta o evragin elime nasil gectigi ve alabilmek icin yaptiklarim canlandi gozumde.

Ta en basa kadar gittim National Insurance numarasi alabilmek icin basvurum, red cevabi, tekrar basvurusum ve numaranin verildigine dair mektubu gorunce farkettim ki gercekten cok cabalamisim bu vizeyi alabilmek icin.

Vize ile birlikte bir de mektup geldi home Office'den. Indefinite alinca nelerin degistigini yazmislar. Onu sizinle paylasmak isterim.

Sinirsiz oturum alinca neler degisiyor ? 
- Polis kaydi hikayesi bitiyor.
- Istedigin sekilde istedigin yerde calisabiliyorsun. (Gelen mektupta, "Man of Isle" veya "Channel Islands" icin Home Office'e tekrar sorulmasi isteniyor)
- Bir ingiliz ile ayni haklara sahip olabiliyorsun.
- Secmen olarak kayit yaptirabiliyorsun (ki bu mortgage alacaksaniz kredi notunuzun yukselmesi icin gerekli bir adim)

Asagida yazacaklarim mektupta yer almiyor. (Deniz Bey'den telefonda edindigim bilgilerdir.)

Vatandasliga gecmek icin nelere dikkat edilmesi gerekiyor ? 
- Kanunen suclu duruma dusmemeniz gerekiyor
- Dil sinavlarini gecmek gerekiyor
- Life in UK sinavini gecmek gerekiyor.
- Son 1 senenizde 90 gunden daha fazla yurt disinda gecirmemek gerekiyor.
- Council tax, vergi gibi odemelerinizi atlamamaniz gerekiyor

4 yorum:

  1. Bürokrasiyi boş ver hocam :) Senin hislerde neler değişti ondan bahset :) Ben buradan çok seviniyorum senin adına ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hislerde de belirgin bir degisiklik var tabi. Oncelikle cok buyuk bir rahatlama ve ozguven geldi. Simdiye kadar hep 1-2 senelik planlar yapardim ama artik herseyi daha ileriye yonelik dusunmeye basladim. Hatta seneye yaz tatilini bile nerede gecirsem diye dusunuyorum artik:) "Olmazsa" diye alternatifler planlamaktan kurtuldum. Vatandaslik icin calismalara basladim. Malum biz Turkiye'de birseyi ogrendiysek o da "Eger bir hak kazandiysan hemen kullan. Yoksa yarin degisiverir"

      Sil
    2. merhaba benim sormak istediğim şu; sınırsız oturma izni alana kadar Türkiye'ye giriş yapabiliyor musunuz? diyelimki mecbur kaldınız ülkeye ziyaret için gelmek zorunda kaldınız. sıkıntı çıkıyor mu? anladığım kadarıyla akrabalarıda davet edemiyoruz. sınırsız oturma iznini alana kadar kkimseyle görüşemiyor muyuz?

      Sil
    3. Yok hocam yok yanlis anlasilma var galiba. Aileyi davet edemiyorsunuz demek onlar ingiltere'ye gelemez demek degil. Sadece aile ziyareti vizesi alamazlar demek ama turist vizesi alabilirler ve bu konuda hic bir engel yok. Siz de istediginiz zaman Turkiye'ye gidebilirsiniz. Ona da bir engel yok. Sadece basvuru ve uzatma icin basvuru yaptiginiz donemlerde pasaportunuz buranin icisleri bakanligina gonderilmis oldugu icin Turkiye'ye gitmek sorunlu. Bu bile cok cok acil birsey ise halloluyor. Nitekim bir arkadasimiz ailesinin hastaligi yuzunden pasaportu vize asamasinda beklerken bile gecici izin kagidiyla Turkiye'ye gitti.

      Sil