6 Şubat 2015 Cuma

Gene M.O.T. ve Road Tax Zamani

M.O.T. yani arac muayenesi zamani gene geldi. Ama bu sefer akillandim. Kampanya vs laflarina inanip da marka olan buyuk yerlere daha adimimi bile atmam. En saglam arabada bile 50 tane kusur buluyorlar. Gecen sefer "Halfords" telefonu cama tutturmak icin cama yapistirdigim vantuzu bile gorusu kapatiyor diye bulgu olarak yazmisti. Halbuki zaten dokunsan dusuyor. Adama herhalde ben yanlis anliyorum diye tekrar sormustum da utanmadan evet gorusu kapatiyordu ama ben sokemem sen arabayi getirirken sokeceksin demisti.

O yuzden burada en kenar semtlerden birindeki Jamaikali ustaya goturdum arabayi. Onunla da anlasmak hic kolay degil. Agzinin icinde 3 tane kabuklu ceviz var da onlari cevirirken arada kelimeler soyluyormus gibi. Ama tek kusur bile bulmadan verdi sertifikayi. £40 arac muayenesine verdim. Ararsaniz internette £20 a da buluyorsunuz ama zaten onun acisini "sen arabayi birak biz eksiklerini giderelim sonra alirsin"a baglayarak cikartiyorlar. Bir de ustune ustluk bu red gerekceleri arabanin tarihcesine isleniyor.

Neyse simdi bir sene rahatim.

Road Tax icin artik cama yapisan yuvarlak tax disk'ler kaldirilmis. Yani artik birsey yapistirmak zorunda degilsiniz. Nihayet ..

Road Tax'i 6 aylik veya 1 yillik odeyebiliyorsunuz ve odeyebilmeniz icin aracin muayenesinin ve sigortasinin olmasi gerekiyor. 6 aylik £112 da oraya verip Mevzuyu kapatacagiz.

Bu arada bir dipnot. Su tipteli araclarin road tax'i yok.


  • 1 Ocak 1974'den eski araclar
  • Engellilerin araclari
  • Engellileri tasiyan araclar
  • Elektrikli araclar
  • Tarim araclari
  • Buhar gucuyle calisan araclar (tercih meselesi tabi) 


(24/12/2017)  Guncelleme : bir iki sene once bu yuvarlak pullar kalkti. Artik aracin on caminda onu gostermek gibi bir problem yok. Ama hala vergisini oduyorsunuz tabi :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder