16 Eylül 2019 Pazartesi

Bir sohbetin ardindan

Gectigimiz haftasonu kizini buradaki universiteye yazdirmaya gelmis bir anne baba ile sohbet ettik. Enteresan bir sohbet oldugu icin de bazi satirbaslarini paylasmak istedim

Buyuk ogullari halen Amerika'da okuyan, hali vakti oldukca yerinde, anladigim kadariyla ozel okullari ve bir takim sanayi girisimleri olan kendileri de Amerika'da okumus bir aile.

Konu yurt disina gocen beyinlere geldiginde sohbet enteresanlasti. Direk bu sozlerle olmasa da egitimli ve beyaz yakali insanlarin cocuklarinin egitimini bahane ederek yurt disina gocmenin simariklik oldugu, ulkedeki egitimin cok da fena olmadigi, oyle imam hatip gibi bir zorlamanin olmadigi, medyanin olaylari abarttigi. zaten aslinda bu kesimin iyi kazandigini soylediginde, ne diyor bu adam diye kaldim.

Arkadas sen su anda ne yapiyorsun? Cocugunu Ingiltere'de okula yazdiriyorsun. Nezaket icabi ne anlatiyorsun diyemedim. Onun yerine 8 sene zarfinda benimle iletisime gecenlerden edindigim tecrube ve bilgiler isiginda, kisa bir bilgi verdim ve sorunu tam olarak algilayamadigini anlattim.

Soyle bir ozet gectim


  • Cocuklari icin gelenler 
    • Ben 20-30-40 yil cektim cocugum da ayni seyleri yasamasin diye gelebiliyor
    • Aldigi / alacagi egitim cocugun kafasina cop bilgileri dolduracak ve zehirleyecek diye gelebiliyor
    • Yaris atina cevirecek cocuk cocuklugunu yasayamayacak diye gelebiliyor
    • Ozel okula verecegi para ile burada ayni egitimi ucretsiz aldirip o parayla burada yeni bir hayat kurabilirim diye gelebiliyor
    • Orada saglamasi cok pahali veya saglamasi cok zor olan olanaklardan burada cok cuzi rakamlara yararlanabilecegini farkettigi icin gelebiliyor (Yuzme, At binme, Bilimum sporlar vs)
    • Engelli cocuguna insanca bir egitim aldirmak icin gelebiliyor
  • Beyaz yakalilar orada iyi para kazansa da,
    • Yozlasan, kabalasan bir toplumda gerilmemek icin gelebiliyor
    • Mesleki acidan onleri yandaslar tarafindan kesildigi icin gelebiliyor
    • 20 seneden sonra hala 8.35 de geldin neden 5 dakika gec kaldin diye firca yememek icin gelebiliyor
    • Ise gidis gelislerde gunde 4 saat trafikte harcadigi ama bu sureyi burada cocuguyla ailesiyle gecirebilecegi icin gelebiliyor
    • ilerlemis yasin ve biriken tecrubenin dezavantaj degil avantaj oldugunu dusunenlerle calismak icin gelebiliyor
  • Ve kafasi calisanlar,
    • Kafasi yeterince calismayip, kandirilanlarin, piskinliklerinden biktigi icin gelebiliyor
    • Kendisini ifade etmeye kalktiginda bir cezaya kurban gitmemek icin gelebiliyor
    • Hukuk ve adalet onemli oldugu icin gelebiliyor
    • Artik katlanamadigi icin gelebiliyor
Yani simariklik degil. Kolay mi bir aileyi, arkadas cevresini, kulturu, tanidigin bildigin ortami birakip bambaska bir yere gocmek? Buna cesaret eden adama once sapka cikaracaksin. 

Demek ki tuz kurulugu ile korluk arasinda oransal direk  bir iliski var


2 yorum:

  1. Okudugum ilk psylasiminiz.
    Kesinlikle katiliyorum maalesef.
    Saydiginiz sebeplerin fazlasi var azi yok.
    Basarilar...

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil