3 Temmuz 2018 Salı

Sigorta, Kredi Puani falan filan

Surada gecirdigim seneler icinde iki konuyu bir turlu anlayamadim.

Birincisi trenler ve fiyatlari. Kaldi ki bu konuyu anlamak hayatin anlamindan daha kompleks. 1 kisi tek yon £130 iken 2 buyuk bir cocuk aile bileti gidis donus £90 olabiliyor ve bunu normal saniyorlar.
First class bazen normal biletten daha ucuza bulunabiliyor. Beni asan bir mesele oldugu icin anlamaya calismiyorum artik.

Ikincisi ise sigorta. Vize danismanlarinin Ankara anlasmasi ile gelenlerin mutlaka yaptirmasi gerektigini soyledikleri ve kontratli calisanlarin bu olmadan kontrat yapamadiklari, "Professional Indemnity Insurance" mesela. Daha gelir gelmez ilk karsiniza cikan sigorta bu herhalde. Sonrasinda araba ev vs vs eklene eklene gidiyor.

Sigortayi yaptirirken ince elediniz sik dokudunuz, arastirdiniz, incelediniz ve sonunda en ucuzunu buldunuz diyelim. Anlasilmaz bir sekilde bir sonraki sene yenileme zamani geldiginde verdikleri teklif her zaman yuksek oluyor. Hic ust uste iki defa ayni sirketle devam edemedim bu yuzden.

A firmasi 150 verdi diyelim. Ve en ucuzu da o.
Sonraki sene o A firmasi 250 veriyor. Biraz arastirinca B firmasi 140 ile en ucuz rakami veriyor ve ona gidiyorsunuz. Ondan sonraki sene B firmasi 250 cekiyor. arastirinca ne goruyorsunuz ? evet A firmasi 140.

Ya kardesim hazir musterin var. Elindekini tutsana neden onu kacirip sonra yakalamak icin o kadar reklam pesinde kosuyorsun. Anlamanin imkani yok. Son derece mantiksizca ama musterilerini 2 sene ust uste sigortalamak istemiyorlar sanki.

Bu aralar bir baska enteresanlik da araba kiralamada. Genel olarak bir kural degisikligine mi gittiler ne oldu bilmiyorum ama eskiden Debit card ile araba kiralayabiliyorken artik illa kredi karti istiyorlar.  Bu arada bir sonraki yazimda kredi notu konusuna deginecegim.

Ilk kiralama safhasinda bir formul vardi yan tarafta. Kiraladigin gun X Gunluk kira bedeli X 5 gibi birseydi. Hesapladim. Baktim kredi kartinin limiti icinde kaliyor. Tamam dedim ve kiraladim. Sonra gelen sozlesmeye cok dikkatli bakamadim. Arabayi almadan 1 gun once seytan durttu ve baktim. Meger o formul "Advisory" imis aslinda benden en az £1500 limit ve bunun tamaminin musait olmasini istemisler. Aldigim kartin limiti yetmeyince rezervasyonu iptal edeyim dedim.

"Rezervasyon tarihine 1 gunden az kaldigi icin iptal etseniz bile tum ucreti sizden catir catir aliriz" diye bir mesaj cikti. (yani tercumede katkim olabilir ama mealen bu iste)

Hic kullanamayacagim arabanin parasini odemek kanima dokundugu icin soyle bir deneme yaptim. "Peki lan sayin sirket, iptal etmiyorum ama 3 ay sonrasina erteliyorum yine de alacak misin parami?" dedim. "O zaman isler degisir sayin abim, az bir fark var odersen neden olmasin" dedi.  £15 fark odeyerek rezervasyonu ileri bir tarihe erteledim.

Sonra rezervasyonumu simdi iptal etmek istiyorum diye bir hamle daha yaptim. Bu sefer o pek sayin sirket catir catir hem ilk odedigim miktari hem sonraki farki bana iade ederek konuyu kapatti.

Demek ki neymis? British olabilirim ama hala kanimda Turkluk var. Benim parami oyle kolay kazanamazsiniz muhterem firmalar. Sistemin acigini da boylece ifsa etmis olayim. Belki birinizin isine yarar.

3 yorum:

  1. Merhaba Ali hocam,
    Araba kiralama konusunda Green Motion şirketini öneririm. ( https://greenmotion.com/ ) Yerleri havaalanının karşısında hemen. Ben araba alana kadar uzun bir süre hep bunlardan kiraladım. Fiyatları çok uygun oluyordu, zırt pırt kampanya yapıyorlar. Kullanmak istersen bana arada %10-20 falan promosyon maili atıyorlar. Aklında bulunsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam fiyatlar iyi de istedikleri deposit bunlarda daha fazla. Sorun zaten tam da burada. Ben Kredi kartinda yuksek limit tutmamaya calisiyorum.

      Sil
  2. 1,5 sene once depozito olarak benden hep £400 almislardi. Simdi aradim sordum Nisan ayinda degisti, su an en dusuk depozito £1205 dediler... Cokmus hakkaten ya...

    YanıtlaSil