23 Ekim 2010 Cumartesi

Labirentteki Fare

Gitme zamanı yaklaştıkça, iş ciddiye bindikçe eşim tuhaf endişelere kapılmaya başladı. Buradaki evimizi kiraya vermeyelim ki geri dönülebilsin, sen ilk başvuru döneminde yalnız mı gitsen biz sonradan mı gelsek gibi konuşmalar başladı. Değişim kolay değildir tamam, ama bunları baştan konuşup bu karara bir senede varmıştık. Bu saatte bu hareketler beni ciddi düşündürüyor. Yani insan hayatını değiştirirken o kadar çok parametreyi hesaplamak zorunda ki, neredeyse bu parametreler hayatın akışı değişmesin diye denkleme eklenmiş gibi gözüküyor.

Bu durumdayken gözümün önünde bir deney faresinin labirentte peynire koşması canlanıyor. Zaten karışık olan labirentte ilerlerken tam yolu buldum peynire ulaşacağım dediği sırada deneyi yapan bilim adamı labirente bir duvar daha ekleyip o yolu kapatıyor. Eğer bilim adamı yolu sürekli değiştirirse ve duvarlar eklerse peynire ulaşmak o fare için mümkün müdür ? Demek ki farenin engelleri aşma becerisi değil, peyniri ne kadar istediği ölçülüyor. Yani hayatı değiştirmek sadece bir parmak şaklatmasıyla yapılan değil, üzerine emek harcanan, sebat edilen bir konu olunca mümkün sanırım. Hayatımın başlarında bu daha kolaydı. Parametre sayısı o kadar azdı ki neredeyse hesaplama bile yapmamıştım. Yaşadığım şehri, mesleğimi, kariyerimi bir günde değiştirmiştim. Şimdi işler çooook kompleks.

Bu tarz büyük bir adım planlarken alternatif büyük bir plan daha oluşturmak ikisini de batırabilir. Yani hayatımızı değiştirelim diye bütün inceleme, araştırma, planlama, projelendirme adımlarını gerçekleştirdikten sonra odaklanmış bu hedefe giderken yolda hedef olmazsa diye ikinci bir hedefe aynı anda koşmak oldukça zorlayıcı. Tek bir şey var ki bir dereceye kadar yedekli gidebiliriz. Benim mesleğim bilgisayar programcılığı olduğu için yazdığım programları birden fazla dil desteğinde geliştirirken iki pazar için de bir noktaya kadar kullanılabilir ürünler çıkartmam mümkün. Ama iş şirket kurmak, pazarlama vs olduğunda konu biraz çetrefilleşiyor. Yapacak birşey yok ana plana sadık kalacak, bir tane yavru plan üzerinde çalışılacak ve peynire doğru ilerlenecek. Gerisini göreceğiz.

2 yorum:

  1. ☺ eşinizi o kadar iyi anlıyorum ki. ama 5 sene sonra ne düşünüyor, onu asıl merak ediyorum.
    ayrıca blogunuz icin cok teşekkürler. gerçekten cok faydalı bilgiler verdiniz. 2 günde tüm blogu okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esim hala Turkiye'yi, arkadaslarini ozluyor elbet ama farkinda olsa da olmasa da buraya alisti. Turkiye'deki durumlari gorunce gelmekle iyi yaptigimizi kabul ediyor ancak benim kadar burali olamadi.
      Dil sorunu kismen cozulunce daha rahatladi diyebilirim.

      Sil